baner low

ایزو چیست چرا باید ایزو دریافت کرد؟

 ایزو چیست چراباید ایزو دریافت کرد؟

ایزو چیست چراباید ایزو دریافت کرد؟

استاندارد ISO9001  یک استاندارد جهانی میباشد. نزدیک یک قرن گواهینامه ISO9001 ایجاد شده طی سالیان متمادی ویرایش گواهینامه ISO9001 تغییر کرده بندهایی به این استاندارد اضافه شده کاستی این استاندارد وجود داشته  برطرف شده. چاپ استاندارد ایزو به جهانیان معرفی میشود. کشورهای مختلفی استاندارد جهانی ISO9001 صادرمیکنند. این استاندارد کاربرد همگانی برای تمام مشاغل داشته مشاغل تولیدی، شرکتهای نفت، گاز، پتروشیمی، تولید وسایل پزشکی، مشاغلی که صادرات انجام میدهند. لزوما باید گواهینامه ISO9001 داشته باشند. گواهینامه های ایزو انواع مختلف داشته گواهینامهISO9001 ، ISO14001  ISO45001 ، ISO22000 همچنین گواهینامه های دیگر استاندارد کیفیت موجود میباشد. هرشرکت یامشاغل کاری بنا به کارایی خود گواهینامه ایزو دریافت میکنند. گواهینامه ISO9001 یک برگه پرینت گرفته شده بهمراه کد رجیستری، تاریخ صدور سه ساله تحویل مشتری داده میشود. علاوه بر کد رجیستری وتاریخ بارکد جهت رجیستری سایت درج گواهینامه خواهد شد. همچنین نام مرجع صادرکننده بهمراه نام شرکت متقاضی درج گواهینامه خواهد شد. برگه پرینت گرفته شده تحویل مشتری داده شده، مرحله بعد تحویل گواهینامه ایزو همچنین تمدید ممیزی میباشد این تمدید ممیزی سالی یکبار بمشتری اطلاع رسانی خواهد شد.

مطالب جمع آوری شده گواهینامه ISO9001 بدلیل مشکلات ونواقص داخل سازمان بوجود آمده همچنین مطالب گواهینامه ISO9001 جهت برطرف کردن کاستی های سازمان موثر بوده سازمانها جهت رفع این مشکلات باکمک گرفتن مطالب گواهینامه ISO9001 میتوانند راهگشای مشکلات سازمان باشند.

معمولا یک نفر مسئول آموزش ایزو خواهد بود این مسئول آموزش کاملا درزمینه گواهینامه ISO9001 حرفه ایی بوده می تواند مسائل پیش آمده سازمان باتوجه راهنمای مطالب ایزو کارگشای سازمان باشد. البته هرسازمانی یک مسئول آموزش کنترل کیفیت باید داشته باشد لزوم آموزش کنترل کیفیت درسازمان باتوجه گستردگی سازمانها همچنین جذب کارمندان مختلف لازم بوده این مسئول کنترل کیفیت جهت رسیدگی کنترل کیفیت تمام قسمتهای مختلف سازمان باید حضور داشته باشد. تبعیت کارمندان مشغول کار ازمسئول کنترل کیفیت  اجباری بوده بدلیل اطلاعات کامل وجامع  این مسئول درزمینه کنترل کیفیت ایزو.

اما لزوم دریافت گواهینامه ISO : اولین مورد رجیستری بمشتریان متقاضی سازمان جهت همکاری بیشتر. بدلیل اطمینان بیشتر باید مدارکی مستند ارائه کنند این مدرک مستند بادریافت گواهینامه ISO9001 همچنین ارائه رجیستری باعث همکاری مشتری و سازمان شده استارت کار باهم آغاز میشود.
علاوه بر همکاری شرکت دارنده گواهینامه ISO9001 باکارفرما مطالب مندرج کتاب ایزو میتواند راهگشای سازمان جهت رفع مشکلات بوجود آمده باشد. سازمان باید مناسب بودن کفایت، اثربخشی سیستم مدیریت کیفیت بطور مداوم بهبود بخشد. نیازها یافرصتهایی وجود دارندکه بعنوان بخشی ازبهبود مداوم پرداخت میشود. سازمان باید نتایج تحلیل ارزیابی خروجیهای بازنگری مدیریت درنظر بگیرد.
ISO9001 محصول برای تمام گروه های خروجی استفاده این استاندارد بین المللی میباشد. استفاده خاص خدمات جهت مشخص کردن تفاوت میان محصولات، خدمات دربکارگیری برخی الزامات میباشد. بیشتر موارد محصولات خدمات بهمراه هم مورد استفاده قرار میگیرد. بیشترین خروجی سازمان بمشتری توسط تامین کنندگان برون سازمانی تامین میشود.
استاندارد بین المللی نیاز تعیین مدیریت دانش نگهداری شده توسط سازمان می پردازد. سازمان اجرای فرآیندهای خود واینکه می تواند انطباق محصولات، خدمات دست یابد، همچنین اطمینان حاصل نماید الزامات مرتبط بادانش سازمانی بااهداف زیر آورده شده.   
مراقبت سازمان درمقابل ازدست دادن دانش بعنوان مثال: ازطریق تغییر کارکنان
ناکامی دربدست آوردن وبه اشتراک گذاشتن اطلاعات
ISO9001 الزاماتی مشخص میکند هدف اصلی آن ایجاد اطمینان به محصولات، خدمات ارائه شده توسط سازمان درنیجه افزایش رضایت مشتری میباشد. استقرار مناسب این استاندارد میتوان منافع سازمانی دیگری همچون ارتباطات داخلی بهبود یافته درک وکنترل بهتر فرآیندهای سازمان نیز انتظار داشت.  

نظرات (0)

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده است

نظرات خود را ارسال کنید

  1. ارسال نظر به عنوان میهمان
پیوست ها (0 / 3)
کوقعیت خود را به اشتراک بگذارید

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
  • تهران - جنت آباد - بلوار مجاهد کبیر - کوچه بنفشه 11 - پلاک 108 - طبقه سوم - واحد 8
  • 44810270- 021
  • 9691207- 0921
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

ارسال پیغام

  ایمیل ارسال نشد !   Your email has been sent.
بالا