گواهینامه ایزو 10002 دستورالعملهایی رابرای روند رسیدگی شکایات مربوطه محصولات و خدمات دریک سازمان ، ازجمله برنامه ریزی ، طراحی ، توسعه ، بهره برداری ، نگهداری و بهبود ارائه میدهد. روند رسیدگی شکایات شرح داده شده بجهت استفاده بعنوان یکی ازفرآیندهای یک سیستم مدیریت کیفیت کلی مناسب هست. توجه: درطول مستندات ایزو 10002 ، اصطلاحات محصول و خدمات به خروجیهای سازمانیکه بابت مشتری درنظر گرفته شده ویا مورد نیاز باشد ، اشاره دارد. ایزو 10002 راهنمایی درمورد روند رسیدگی شکایات مربوطه محصولات درون سازمان ، ازجمله برنامه ریزی ، طراحی ، بهره برداری ، تعمیر و نگهداری و بهبود راارائه میدهد. روند رسیدگی شکایات شرح داده شده جهت استفاده بعنوان یکی ازفرآیندهای یک سیستم مدیریت کیفیت کلی مناسب هست.
گواهی ایزو 10002 صرف نظر ازنوع یااندازش ویا محصولات و خدمات ارائه شده بجهت استفاده توسط هرشرکت و نهاد و سازمان درنظر گرفته شده است. همچنین بابت استفاده توسط سازمانها درهمه بخشها درنظر گرفته شده.
ایزو 10002 جنبه های زیردر رسیدگی به شکایات رادر نظر میگیرد و بررسی میکند: الف) افزایش رضایت مشتری ازطریق ایجاد یک محیط متمرکز برروی مشتری بجهت بازخورد (ازجمله شکایات) ، رفع هرگونه شکایت دریافت شده ، و ارتقاء توانایی سازمان درحوزه بهبود محصولات و خدمات خود ، ازجمله خدمات مشتری ، افزایش یابد. دخالت و تعهد مدیریت برتر ازطریق کسب وبه کارگیری منابع ، ازجمله آموزش پرسنل. دخالت و تعهد مدیریت برتر ازطریق کسب و بکارگیری منابع ، همچون آموزش پرسنل. دخالت و تعهد مدیریت برتر همانند کسب و بکارگیری منابع ، مانند آموزش پرسنل. تجزیه و تحلیل و ارزیابی شکایات بمنظور ارتقاء کیفیت محصولات و خدمات ، همانند خدمات مشتریان. حسابرسی روند رسیدگی شکایات. بررسی اثربخشی و کارایی روند رسیدگی به شکایات. استاندارد ایزو 10002 درمورد اختلافات ارجاع شده برای حل و فصل درخارج ازنهاد و شرکت و سازمان ویا اختلافات مربوطه اشتغال صدق نمیکند.
استاندارد ایزو 10002 باعنوان سیستم مدیریت رسیدگی به شکایات مشتریان الزامات مشترک بسیاری داردبا ایزو 10004 سیستم مدیریت سنجش رضایت مشتریان ، ایزو 10001 سیستم مدیریت رضایت مشتریان – کدهای منشور رفتاری و همچنین ایزو 9001 سیستم مدیریت کیفیت بهمین دلیل توصیه میشود سازمان چهار سیستم مدیریتی رابا هم طراحی . پیاده سازی کند ویا قبل طراحی و پیاده سازی استاندارد ایزو 10002 درابتدا سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 را طراحی و پیاده سازی کند و سپس سه سیستم مدیریتی ایزو 10004 سیستم مدیریت سنجش رضایت مشتریان ، ایزو 10001 سیستم مدیریت رضایت مشتریان – کدهای منشور رفتاری و ایزو 10002 سیستم مدیریت رسیدگی به شکایات مشتریان را طراحی و پیاده سازی و اخذ نماید.
گواهی نامه ایزو 10002 رااز طریق مراجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو درخواست کنید. ایزو 10002 مورد استفاده اغلب شرکتها فارغ ازنوع و اندازه و فرآیند شرکت هست و سازمانها جهت جذب مشتری و جلب نظر مشتری نیازمند طراحی و پیاده سازی سیستم مدیریتی رسیدگی شکایات مشتریان هستند. اغلب سازمانها بدلیل اینکه نمیدانند فرآیندشان مورد رضایت هست ویانه و متاسفانه سکوت و عدم شکایت رانشانه رضایت میدانند متوجه شکایت مشتریان نمیشوند و با طراحی و پیاده سازی سیستم مدیریت رسیدگی به شکایت مشتریان ازاین عدم رضایت آگاه شده و قبل ازاینکه شکایتی اتفاق بیوفتد و اعتبار شرکت زیرسوال برود شرکتها و سازمانها ازاین شکایات و عدم رضایت آگاه شده و قبل ازاینکه دیر شودبه فکر رفع نقایص و جلب نظر مشتری بیوفتد.
گروه بین المللی ثبت و ارتقاء برند سامان کاران ، باسابقه درخشان و باوجود مشاورین باتجربه آماده هرگونه مشاوره و اطلاع رسانی بمتقاضیان محترم میباشد. خدمات مشاوره مرکز کاملا رایگان بوده و شما متقاضی عزیز تنها بایک تماس میتوانید اطلاعات لازم رادر حوزه انواع گواهینامه ایزو, HSE , IMS , CE , گرید و رتبه پیمانکاری , گرید و رتبه انفورماتیک و گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران و انواع گواهینامه ملی و بین المللی کسب نمایید.