مراحل ISO فوری
مراحل ISO فوری
ابتدا شرکت ایزو بصورت مجمتع کوچکی کارش را شروع کرد که از آغاز فعالیتش سالهای طولانی میگذرد. هنوز کماکان بشغلش بصورت احسن ادامه میدهند و گذشت زمان تجارتشان افزودند و گستره کاری خودشان قسمتهای مختلفی توسعه دادند کبصورت جهانی مطرح شده. یکی از دلایلیکه موسسه قادر شد پیشرفت و توسعه روزافزون داشته باشند استاندارد بودنشان و توجه بعلایق مردم بود. آنها قانومند بودن در راستای ههدفشان قرار داده بودند و میخواستند تمامی شرکتها مطابقش کارایی داشته باشند. سرمایه داران علاقه زیادی داشتند که با جدیت و کوشش مضاعف کار کنند و رضایت خاطر مشتریانشان اولویت قرار بدهند زیراکه برای فروش کالاهایشان و محبوب شدن و بشهرت رسیدن بایستی ابتدا خریداران راضی نگه داشت و آنها بسمت خود کشید. کارخانه داران دارای مدرک اینکار میکنند تا با جلب رضایت مصرف کنندگان و ارسال بموقع موادهای موردنیازشان برایشان اعتمادشان بدست آورند، تعداد کاربران خودشان افزوده شود و اینگونه در جای جای جهان بسرعت شناخته شده و مشهور شوند. برند بودن موجب میشود دیگر موسسه ها مایل شوند سران کارخانجات دارای گواهینامه و معتبر بشناسنند و رابطه دایمی ایجاد کنند بگونه ایکه ردوطرف منفعت بدست آورند. گذر زمان ثابت کرده است مدلهای جدیدتری بوجود آمده بهتر نوعهای قبلی است. عملکرد هرکدام با دیگران فرق دارد ولی مقصد همه آنها استاندارد بودن است. ISO بصورت جهانی ویژگی های خاصی دارا میباشد متقاضیان بایستی ضوابط داشته بشاند یا آنها بدست آورند. سرمایه داران کمی حاضر میشوند سطح بین المللی اقدام بدریافت کنند. خصوصیات سختش پرداختن هزینه زیاد بوسیلة شرکت های خواهان ایزو میباشند. درخواست دهندگان ملزم هستند برای تحویل گرفتن فاصلة زیادی بگذرانند موفق شوند بوسیلة مراجع صادرکننده ، آرم دریافت کنند ولی تحقیقات نشان داده است مدیران دوست دارند خیلی سریع مدرک دست پیدا کنند و علاقه ندارند زمان زیادی صرف کنند چونکه خسته می شوند و فرصت کاری ازدست میدهند.خوشبختانه بعضی درخواستدهندگان پس از تاییدگرفتن صلاحیت و اخذ ایزو، اقداماتی برای تشکیل ساختمانی جدید انجام می دهند و تلاش برای رسیدن اهدافشان هستند و بعد گذر زمان محصولاتشان تولید میکنند قادرخواهندشد ساخته هایشان به موسسات کشورهای نزدیک، دور ارسال کنند و اینگونه رابطه خوبی دیگر صاحبان سازمانها برقرارکنند و شریکانی برای سرمایه کردن پیدا کنند. معروف شدن اسم شرکت و سازمانشان و روسا و بالارفتن سود درپی خواهد داشت. ضوابط قسمت داخلی بسیار آسان است چون که برای داوطلبانیکه می خواهند گواهینامه فوری اخذ کنند سریع قابل دسترسی میباشد. کارخانهداران قادر هستند سطوح داخلی براحتی برند دریافت کنند چونکه قیمتش بسیار مناسب است و هر صاحبداری می تواندبدستش بیآورد.ویژگیهای دیگرش این است شرکت ها برای دستیافتن آرم محتاج گذراندن فرصت زیادی نیستند وطول کمترین فاصله خواهند توانست علامت بدست بیاورند. فقط مقرراتیکه که سرمایه داران اعمال کنند ملزم هستند قبل ورود بمراجعه کردن برای اخذ علامت، نسبت به ایزو، عملکردش، اهدافش اطلاعات و بررسی های لازمه انجام دهند. چونکه نداشتن تحقیق قطعاً برای مدیران مفید نخواهد بود. شرکت ها بایستی در تمامیه جلسات مناقصه هایی که کارشناسان برای زمان ومکان مخصوص مشخص میکنند حاضر شوند و نکات و مواردیکه سخنرانان نطق میکنند بایستی قسمت کاریشان لازم است نکته برداری کنند و تمامی گفته ها حوزه شغلیشان پیاده کنند.علاوه بر اجرای خودشان، اعضای موسسه در مسیر مقصد نهایی تفهیم شوند و برکارشان احاطه کامل داشته باشند و از ایجاد هرگونه سهل انگاری، مشکلی که مقصد رساندن سازمان آسیب برساند خودداری کنند و کارکنان موظف شوند بدقت فعالیتشان انجام دهند و از بروز نقص جلوگیری کنند. فعالیتشان پیرو هدف ادامه دهند و بجاییکه دوست دارند برسند و خودشان و محصولاتشان در همه سطوح دنیا بنمایش بگذرانند و معروفیت سهم خودشان کنند. بااین وجود بعضی سرمایه داران بخاطر رقابت کردن، چشم و هم چشمی، پیشرفت کردن نسبت بدیگران بدون اینکه بدانند گواهینامه چیست یا فعلیتش درچه زمینه ای است و تحقیقات خواسته شده انجام دهند بسوی ساختمانهای صادرکننده برند میروند و میخواهند ایزو فوری سریع و بدون فاصلة زمانی بدست آورند و کارکردشان شروع کنند و فکر می کنند چون قسمت اولش آسان بوده بنابراین تمامیه مراحل دیگر اجرایی و کارایی همینطور آسان خواهد بود و خیلی راحت قادر میشوند پولیکه بدنبالش بودند بدست بیاورند ولی بعد مدتی سازمانها مشاهده می کنند که پیشرفتی درشغلشان نمیبینند و برعکس شرکتشان رو به شکست میرود زیراکه سران بدون دانش یا حتی بدون استفاده تجربه دیگر شرکتها مکانی راه اندازی کردند و میخواهند راه صدساله را یک شبه بروند که بخاطر همین فکر اشتباه کارخانه بورشکستگی میکشانند.