baner low

گواهینامه ایزو 29990

گواهینامه ایزو 29990

گواهینامه ISO29990

انواع مختلفی از ایزو وجود دارد که هر کدام متقاضی خاص خود را دارد. با گذشت زمان  ایزوهای جدیدی به وجود آمد. ایزوی جدیدی که امروزه وجود دارد و طرفداران زیادی برای خود پیدا کرده است iso29990 است. سازمان هایی وجود دارند که از گواهینامه ایزو 29990 استفاده می کنند. این شرکت ها با استفاده از این ISO قسمت آموزشی شرکت را  مدیریت و تحت کنترل قرار می دهند تا بدین وسیله آموزش خود را توسعه دهند. زمانی که سطح آموزش خود را گسترش دادند می توانند در سطح جهانی خود را به عنوان یک موسسه ای معرفی کنند که خدماتی آموزشی برای دیگران فراهم می کنند و هرکسی مایل به این خدمات بود می تواند به این سازمان مراجعه کند. نمونه خدمات آموزشی در سطح بین المللی استاندارد iso10015 بود که با نام مدیریت کیفیت- راهنمایی در سطح فراملی شناخته شد و توانست خدماتی مهمی برای متقاضیان خود ارائه دهد.

اما در سال 2010 سازمان جهانی ایزو، یک نوع ایزوی جدیدی را جایگزین ایزو 10015 کرداین ایزو جدید خدمات جدیدتری نسبت به ایزو قبلی ارائه می داد که از جمله این خدمات یاد گرفتن برای آموزش یافتن و آموزش دادن به متقاضیان خود به صورت غیر رسمی بود که ارائه دهندگان را ملزم می کرد خدمات خوب برای درخواست کنندگان ایجاب کنند و از سهل انگاری دوری کنند. در این ایزو نسبت به ایزوی قبلی از استانداردهای بهتری استفاده می شود از قابلیت آموزشی بهتری برخوردار است. در اینجا به بخشی از تفاوت هایی که بین این دو ایزو وجود دارد می پردازیم.

  • ایزو10015 به عنوان یک راهنما استفاده می شد و شرکت ها برای مدیریت بهتر خود از این ایزو برای راهنمایی بهتر جهت اقتدار مدیریت خود استفاده می کردند. اما هدف از ایجاد شدن ایزو 29990 به وجود آوردن الزامات هست. این ایزو توانایی صادرکردن کردن گواهینامه و همچنین توانایی ممیزی دارد.

  • در ایزو 10015هدفشان فقط آموزش بوده و بیشتر از هر چیزی به آموزش اختصاص داده اند. برای آنها نیازسنجی، پیاده سازی، تحلیل و ارزیابی و تاثیر بخشیدن این آموزش خیلی مهم است و به آنها اهمیت می دهند. اما در iso 29990 هدفشان یادگیری است و به این مرجله بسیار اهمیت می دهند. آنها علاوه بر آموزش دادن به متقاضیان به قسمت قبل و بعد از آموزش توجه می کنند که این آموزش دادن چه تاثیری بر متقاضان گذاشته است. آیا بهتر شده است یا نه. این ایزو به شخص ارائه دهنده آموزش، شخص آموزش گیرنده، جذب کردن افراد، امور مالی توجه بسیار دارد. در این iso29990 علاوه بر مواردهایی که در ایزو قبلی است و به آنها توجه دارد به موارد هایی مانند رسیک کردن شرکتی و امور مالی اهمیت می دهند.

  • ایزو 10015 به قسمت آموزش دادن در داخل موسسه می پرداخت که این موسسات شامل سازمان های دولتی، نهاد نظامی، صنعتی و ....بودند که برای این شرکت ها خدمات آموزش ارائه می شد . اما در ایزو 29990 برعکس ایزو قبلی برای شرکتهاییکه توانایی آموزش دادن را دارند و به صورت غیر رسمی آموزش می دهند این ایزو را ارائه می دهند تا این سازمان ها استفاده کنند.

  • در iso10015 تنها به قسمت های درون شرکت ها اهمیت می دهند و تمامی آموزش خود را در این قسمت پیاده می کنند و به قسمت نیازهایی که ممکن است در بازار پیدا شود توجهی ندارند. در حالی که ایزو29990 به نیازهایی که ممکن است در بازار به وجود آید و موجب ایجاد درخواست هایی شود اهمیت می دهند و برای حل مشکلات به وجود آمده خدماتی را ارائه می دهند که متقاضیان آنها را یاد بگیرند.

  • در ایزو 10015 فقط به آموزش توجه داشتند و همیشه به این قسمت اهمیت می دهند که تنها خدماتی که باید ایجاد کنند آموزش دادن است و یادگیری متقاضیان برای آنها مهم نیست درحالی که ایزو 29990 هدفش علاوه بر اینکه می خواهد متقاضیان خدمات ارائه شده را یاد بگیرند مهارت هایی که نیاز دارند را یاد بگیرند و استفاده کنند.

بنابراین با توضیحات تفاوت هایی که در مورد دو ایزو بیان شد این نتیجه به دست آمد که ایزو جدید دارای خدمات بیشتری نسبت به ایزو قبلی است و هدف آن از ایجاد تنها فقط آموزش نیست بلکه می خواهد متقاضیان از این آموزش های ارائه شده چیزهای جدیدی یاد بگیرند و مهارت هایی را به وجود آورند که علاوه بر مدیریت خوب می تواند به تولید بهتر و با کیفیت شرکت کمک کند.

نظرات (0)

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده است

نظرات خود را ارسال کنید

  1. ارسال نظر به عنوان میهمان
پیوست ها (0 / 3)
کوقعیت خود را به اشتراک بگذارید

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
  • تهران - جنت آباد - بلوار مجاهد کبیر - کوچه بنفشه 11 - پلاک 108 - طبقه سوم - واحد 8
  • 44810270- 021
  • 9691207- 0921
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

ارسال پیغام

  ایمیل ارسال نشد !   Your email has been sent.
بالا