مراحل اخذ رتبه پیمانکاری
مراحل اخذ رتبه پیمانکاری
مراحل اخذ رتبه پیمانکاری و اخذ رتبه پیمانکاری درسطح کشور توسط سازمان برنامه بودجه بشرکت های متقاضی درزمینه های متنوع فعالیت میکنند اعطا میگردد. سازمان برنامه و بودجه بانظارت کردن برروی فعالیتهای سازمانهای متقاضی رتبه هارا باین سازمانها عرضه میدهد تااین شرکتهای براحتی بتواننددر مناقصات دولتی و خصوصی شرکت کنند.
مراحل اخذ رتبه پیمانکاری دراولین مرحله بجهت اخذ رتبه پیمانکاری مشخص کردن زمینه فعالیت شرکت خودمیباشدکه بادر میان گذاشتن اینموضوع باسازمان برنامه بودجه روشهای تهیه کردن برند بابت سازمان مشخص میگردد سازمانهای خواهان بجهت اینکه بتوانند مدارک و اطلاعات خودرا بسازمان برنامه بودجه بدهند بایدبرای شرکت خودیک سامانه طراحی کرده و مدارک و اطلاعات خودرا ازاین طریق دران جهت بارگذاری نمایندتا سازمان برنامه بودجه برایش اطلاعات نظارت کند و اشکالات و نواقص سازمان رابه خود شرکت بازگو نماید. اخد رتبه درجهان براساس آیین نامه هاو استانداردهای جهانی درتمامی شرکتها صورت میگیرد و سازمانهای متقاضی بابت اینکه بتوانند بدین رتبه دست پیدا کنند باید بتمامی قوانین پایبند باشند ودر انجام انها کوتاهی نکنند سازمانهای بعد ازآنکه فرایند های رابرای شرکت خودمشخص کردند بایدبرای خودیک شرکت تاسیس کنندتا بتوانند کارهای اداری و پرسنل خودرا درآنجا جمع آوری کرده و بفعالیتهای خودادامه دهند همان طورکه همیشه گفته شده توصیه میشوداز کادر فنی تحصیل کرده دراین زمینه استفاده کنند تادر انجام کارهای خوددر کمترین زمان ممکن توسعه پیدا کنند شرکت بایددو سوم ازمدیران ارشدی راکه انتخاب میکند دارای مدرک تحصیلات تکمیلی بوده باشند و درزمینه پیمانکاری نیزاز تجربه کافی برخوردار بوده باشنداین سازمانها بایداز مهندسی استفاده کننده دارای 7 سال سابقه بیمه درسطح کشور بوده باشند یعنی برایش شخص درکشور 7 سال حق بیمه رد شده باشد درکناراین شرایط بایددو فرد بعنوان مهندس باسابقه بیمه دو ساله نیزباید درشرکت بکار گرفته شونداین مدیران بایددر شرکت بطور تمام وقت فعالیت کنند شرکتهای خواهان بابت اینکه بتوانند دراین پروسه بخوبی پیشرفت کنند بایدبه شرایط عمومی موجوددر کشور نیزدقت داشته باشد یکی ازشرایط عمومی درسازمانهای مورد نقد و بررسی قرار میگیرد بررسی سو پیشینه سازمانها و نباید سازمانی سابقه سوپیشینه داشته باشدکه درصورت مشاهده شرکت ازدور رقابتهای کنار گذاشته میشود مدیران شرکت نیزنباید درمشاغل دولتی مشغول بوده باشند توصیه میشودکه پروژه هاکه ازسازمانها دریافت میگردد درصراحت و دقت لازم انجام گرددتا شرکت دچار مشکلاات بعدی دربدست آوردن رتبه پیمانکاری نگردد. اخذ رتبه پیمانکاری بجهت سازمانهای دارای مزیتهای متعددی میباشدکه باعث شده بسیاری شرکتها بدنبال دریافتش میروند.
مراحل اخذ رتبه پیمانکاری و رشته های پیمانکاری دارای 11 زیر شاخه برای خود میباشدکه دراین 11 رشته میتواننددر سطح کشوربرای خودفعالیت کنند فعالیت سازمانهای بصورت حقیقی و حقوقی باشرکتهای درانجام پروژههای متنوع بوده شرکتهای پیمانکاری درابتدا بایدبرای سامان خودیک چارت نیزتهیه کنندتا فعالیت تمامی پرسنل بخوبی مشخص گردد دراین صورت وظایف هرفردی بخوبی مشخص شده و افراد بوظایف خودبخوبی اگاهی دارند و انرا بدرستی انجام دهند. یکی دیگراز عوامل مورد نیاز مشخص کردن میزان حقوق دریافتی پرسنل شرکت بودست و بایدبا اطلاعات کامل بسازمان برنامه بودجه ارائه گردد. بهترست ازافراد فنی و متخصص درراه اندازی شرکت خوداستفاده نماییدتا کارهای شرکت بخوبی جلو برود تمامی این فرایند باین دلیل درسازمانهای انجام میشودکه ثابت شودکه شرکت توانایی مالی و فنی انجام قوانین مورد نظر رادارند یانه با طی کردن اینمراحل مشخص میشودکه سازمان ایا توانایی انجام اینکارهای داشته و یا نه. البته مدت اعتباراین رتبه برای تمامی سازمان هایک ساله بوده و بعداز اینمدت بایددو بار فعالیت سازمان مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.