ایزو 10004 بجهت تعریف و اجرای فرایندهای نظارت و اندازه گیری رضایت مشتری راهنمایی میکند. رضایت مشتری ازطریق شناسایی انتظارات مشتری ، تجزیه و تحلیل و جمع آوری داده هادر مورد رضایت مشتری ، بهبود و نظارت برروی رضایت مشتری حاصل میشود. ایزو 10004 بجهت کلیه سازمانها درهر اندازه و صنایع هدف گذاری شدست. ازجمله مزایای فراوان اجرای استاندارد 10004 میتوان بحل شکایات ، رضایت مشتری ، مشتری مداری ، ترغیب پرسنل دربهبود روابط مشتریان اشاره کرد.
ایزو 10004 صرف نظراز نوع ، اندازه ویا کالای ارائه شده توسط سازمان هابرای استفاده درنظر گرفته شدست. تمرکز ایزو 10004 روی مشتریان خارجی سازمانست. بابت دستیابی بدین هدف، سازمان بایدانتظارات مشتری رامشخص کنید. جمع آوری دادههای رضایت مشتری ، تجزیه و تحلیل دادههای رضایت مشتری، بازخوردبرای بهبود رضایت مشتری ، نظارت بررضایت مشتری درحال انجام است.
ایزو 10004 بجهت هر سازمانیکه مایل بفراتراز انتظارات مشتریست ، الزامی اساسی بابت مشاغل ازانواع و اندازهها خواه دربخش خصوصی و دولتی یاداوطلبانه باشد مربوط میشود.رضایت مشتری باشکاف بین انتظارات مشتری و درک مشتری ازمحصول ارائه شده توسط سازمان تعیین میشود. بجهت دستیابی رضایت مشتری ابتدا سازمان بایدانتظارات مشتری رادرک کند. مهمست بین دیدگاه سازمان ازنظر کیفیت کالای تحویل گرفته و درک مشتری ازکالای تحویل شده ، تفکیک قائل شود، زیرااین دومیست وبر رضایت مشتری حاکم است.
ایزو 10004 و مزایای دریافت کردن میتوان ازان برخوردار شد. در مورد انتظار جدید مصرف کنندگان محصولات ارائه شده اطلاعات کسب کنید. حل و فصل شکایات و رضایت شکایات و سازمان واین مورد بایدبدرستی توسط مدیرعامل شرکت مربوطه صورت میگیرد. روندها را مشخص کنید و ازاین طریق دلایل شکایت رااز بین ببرید مدیر مورد نظر درسازمان مربوطه بایدتمامی عوامل مشکل ساز رابا روشهای خاص خودشناسایی کرده ودر پی رفع کردن اینموارد بوده باشد. رویکرد مشتری محوربرای حل شکایات پرسنل رابرای بهبود مهارتهای خوددر کاربا مشتریان تشویق کنید. مبانی بررسی و تحلیل مداوم، مطالعات صورت گرفته درسطح دنیا نشان دادست مشتری مداری تاحدودی میتواند میزان جذب مشتریان رابرای فروش محصولات تولیدی براحتی افزایش دهداین دو استانداردهای مورد نظر نیزدر سطح کشورها باین موارد میپردازد و ازشرکتها و سازمانهای مربوطه میخواهد طبق همین ملزومات توجه مشتریان راجلب کرده تاخریدار ویا مراجعه کننده ازحضور خودراضی بوده باشد. دراینجا میزان تدابیر مدیر عامل مهم بودست واین مورد نیزبه میزان تحصیلات و تجربه مدیر بستگی دارد استانداردهای مورد نظر ساختار و فرایندهای شرکتهای موجودرا بگونه ای سازمان دهی میکندتا تولید کننده محصولات با کیفیت راتولید کرده و بمشتریان خودعرضه دهد.
ایزو 10004 میزان رضایت مندی مشتریان رادرسطح جهان ارزیابی میکند وبه فاکتورهای مربوط دراین زمینه میپردازد. یک راهنمای عمومی و ازخانواده ایزو 9000 میباشدکه بجهت طراحی، برنامه ريزی و اجرای فرآيند، پایش و اندازه گیری و رضایت مشتريان تدوین شدست. ارگانهاکه ادعا دارنداین گواهی نامه هارا دارا هستند بایدمحصولاتی تولید کنندکه درجهت خواسته مصرف کنندگان بوده باشد. بررسی کردن شاخصهای رضایت مصرف کننده درفروش محصول بسیار مهم و حائض اهمیت میباشد.
ایزو 10004 دردنیا دارای 8 بند میباشدکه همه ساله این بندها نیزدست خوش برخی تغییرات قرار میگیرندتا میزان رضایت مندی مصرف کننده دربازار افزایش پیدا کند هردو استاندارد مورد نظر بنوعی مرتبط بامدیریت سازمانهای مربوطست ودر سطح جهان شرکتهای متعددی هستندکه بایددر تولیدات خوداین دو شاخص رامد نظر خودقرار داده و درتولیدات خوداین معیارها رادخیل میکنند هرخریداری درسطح بازار همیشه براساس نیازها و فرایندهای کاری خودیک کالایی راانتخاب کرده و انرا سفارش میدهداین ارگانهاباید نحوه فروش محصول مورد نظرخودرا نیزبراحتی بدست مشتری برسانندتا خریدار درکمترین زمان ممکن بتواند کالای مورد نظر خودرا بدست اورده و ازان درجهت نیازهای خاص خوداستفاده نماید.
نظرات (0)
تاکنون هیچ نظری ارسال نشده است
نظرات خود را ارسال کنید
ارسال نظر به عنوان میهمان
امتیاز کاربران
_
تهران - جنت آباد - بلوار مجاهد کبیر - کوچه بنفشه 11 - پلاک 108 - طبقه سوم - واحد 8
44810270- 021
9691207- 0921
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید